14 november 2009

14:e November

Mörkret faller på här, det blir färre ljusa timmar varje dag som går.
Igår var jag tillsammans med Lisa på Karaokekväll på min skola, jag blev inbjuden av min nyfunna isländska vän Bryndis. Riktigt trevligt! Det sjöngs och skålades tills det var dags att gå ut. Väl ute splittrades vi, men jag träffade en annan isländsk vän, Adam. Jag dansade loss tillsammans med honom och mitt "gäng" i flera timmar. Ögonen började kännas trötta och vi vandrade hemåt. Trevlig kväll som vanligt här, det är otroligt vad roligt man kan ha. Får man ens ha så här kul? Inte en ända utekväll har varit misslyckad, topp notsch (hur stavas det?)!

Idag vaknade jag sent... Sedan har det varit studier som gällt. I morgon får jag fortsätta, har galet mycket att göra dessa två sista veckor i skolan. Sedan är jag ju ledig i en månad ungefär innan jag åker hem, så jag får vila då.
Ikväll blir det först en sväng och kolla på Flunkyball tournamentet som några utbytesstudenter har, sedan födelsedagsfest för en finsk vän. Kul kul =)

Till veckan kommer Elsa och Julia hit! Det skall bli kul att visa dem mitt Reykjavik.
Nej, åter till studierna.

Inga kommentarer: