26 oktober 2009

Danstrans

Det är ordet som jag själv kommit på för ett tillstånd. Ett tillstånd som jag på senare tid hamnat i. Jag älskar att hamna i danstrans, trots att det är ganska nytt för mig. Att ge sig hän åt musiken, som gärna får vara lite elektro-pop (haha vad skriver jag!?) som man aldrig i världen skulle lyssna på hemma. Bara dansa och se ut som om man älskar musiken. Totalt bara glömma omvärlden och dansa gärnet. Ännu roligare är det om man gör det i sällskap av ett par vänner som också tycks hamna i samma trans, på ett fyllt dansgolv, på ett härligt uteställe. Jag tror att jag har hamnat i samma trans tidigare i mitt liv, men nu är det oftare liksom. Jag kanske låter mig hamna i det oftare nu? Danstrans, jag får nog säga att jag lyckats med att komma på ett ord som riktigt prickar in hur jag känner det.
I helgen var Lovisa här, hon fick uppleva mitt danstrans. Vi dansade i många timmar, gjorde även utflykter som var riktigt trevliga. Att komma hem klockan 6 en söndagmorgon och sedan vakna 3 timmar senare med träningsvärk är härligt!

Länge leve danstrans!

2 kommentarer:

Nathalie sa...

KLOCKRENT ord!!
å de låter som du har de underbart bra gumman!!!
puss

Jessika sa...

Danstrans och transdans, det är fina grejer det!