30 oktober 2009

Ett nytt sätt

Ett par dagar har jag haft lite pluggångest. Jag har inte tagit tag i det jag behöver skriva, men hela veckan bestämt att PÅ FREDAG gör jag det. Idag är det fredag.... Och jag har faktiskt pluggat! Inte mindre än tre papers har det skrivits här på Skeggagata idag, dessutom tvättat ett par tvättar med. Duktig flicka.
Nu till det nya, för att det inte skulle kännas så galet trist, mörkt och tråkigt att skriva massor idag tände jag lite ljus. Varför har jag inte pluggat i skenet av brinnande ljus förr? Det blir hundra gånger trevligare vill jag lova. Ett par sidor om Inclusive education känns mysiga att skriva när man har värmeljus på skrivbordet. Om ni inte testat, gör det!

I helgen väntar Halloween partaj, det tjuvstartades redan i onsdags faktisk. Då körde jag på svarta kläder, väldigt svart smink och ett galet upptupperat hår. Ikväll kan det bli någon nunneutstyrsel... Än är det inte klart, men den som lever (eller snarare är i Reykjavik i afton...) får se! Skall ni klä ut er något i helgen tro? Det är ju faktiskt barnsligt roligt =)
Kanske hinner jag med lite dans också, swing och boogie woogie-kväll med liveband imorgon. Låter ju trevligt!

Inga kommentarer: