6 oktober 2009

Här kan man kasta snöbollar!

Hej!

Det är fortfarande 5 oktober här, hemma redan den 6:e. Och vet ni vad? Det snöar för fullt! Jag älskar snö, och den är redan här =) Det enda kruxet är nog alla som kör bil... Det är inte många som fått på vinterdäcken.. Mamma och Pappa är ute på tur, sen en vecka tillbaka ungefär, och dom har nog haft lite otur med snöoväder.. Men men, tror de har fått se det vackra Island ändå.

Här är det full rulle! Helgen bjöd på fest, bio x2 och sköna promenader. Jag tror jag har hittat min favortiplats i Reykjavik, ni har sett den på bild. Det är nere vid vattnet, det är vansinnigt vackert med bergen man ser och lugnet som vattnet ger.
Trodde ju att jag skulle träffa Ó i helgen men så blev det inte.. Trist men sant. Det kanske var lika bra, jag vet inte...

Idag var det som vanligt min simdag, det betyder att jag tillsammans med en av mina finska vänner, Niina, går och simmar. Idag gjorde vi inte många knop... En vända i bassängen.. haha =) Men Niina har varit sjuk och är nog egentligen det fortfarande, så hon hade ingen ork och jag var så vansinnigt mätt. Så vi bestämde oss för att inta hotpotten ute. Det är en varm pool, 39 grader, hur skönt som helst. Idag fick jag dock erfara att man ibland skall läsa informationsskyltar och faktiskt lyda. Det står nämligen en skylt med texten: Rekommenderad tid 15 minuter. Vi satt därute i en timma, efter 45 min bytte vi dessutom till den ännu varmare, 42 grader. Inte smart... Vad som sedan hände var att när vi är påväg ner till omklädningsrummet kände jag mig skitkonstig, yr liksom. Nere vid duscharna svartnar det för ögonen och jag ramlar ihop på golvet... Överhettad. Niina har koll på läget och sätter mig på golvet i en dusch med kallt vatten. Där sitter jag tills det inte är svart för mina ögon längre. Obehagligt vill jag lova, men efter ett tag kände jag mig någorlunda normal. Mätt, trött och varm - ingen bra kombination.

Vad händer hemma? Någon som har något härlig skvaller att komma med?

3 kommentarer:

Jessika sa...

Haha, jag blev också sådär överhettad en gång - riktigt läskigt!

Fyyy vad härligt med snö! :D Passa på att njuta massor, här reeegnar det! Fast det är lite mysigt det med, tycker jag. Höstig härlig luft och ruskväder! :)

Kajsa Bergman Fällén sa...

Hej hej! Hittade din blogg när den var en syblogg men nu har den ju blivit något helt annat men inte sämre för det!

Hoppas du har det härligt i Reykjavik, min pappa och hans sambo (som är isländska) har också nyligen flyttat dit faktiskt och stannar ett år. Du kan kolla in min fars blogg här: http://istider.blogspot.com.

Själv sparar jag för fullt så jag kan åka och hälsa på dem i vår/sommar nån gång.

Nathalie sa...

Usch du...får passa dig för att bli överhettad på det viset!!!

Åhhhh njut av snön, fick ngra flingor här för en vecka sen, men nu e de bara grått grått å åter grått!!!

Skvaller nja lite kanske men de tar vi inte här;)!!!
pöss i ljumsken!!!